SABAR ITU INDAH

Stiap epis0d k'hid0pan pasti akan ada ujiannya.. Samada kita d'uji dgn kesihatan, kesakitan, kesenangan dan kejayaan.. Pendek kata stiap situasi dlm k'hid0pan ini adlh ujian.. Kita takkan b0leh lari. Itulah r0da k'hid0pan.

  “Allah tidak akan mendukacitakan hambanya selama-lamanya”~

Janji Allah pasti. DripadaNya kita dtng kepadaNya jua kita kembali.. Dia tidak pernah mungkir janji.. Kita je yg mudah t'gelincir, mudah lupa.. Warna warni k'hid0pan mcm 2 la, adakalanya kelabu, adakalanya biru dan adakalanya ungu. Hid0p perlu d'ter0skan wala0 kematian itu pasti.. Ini peluang kita kutip bekalan untuk alam yang kekal abadi.

Allah bg gnjaran dan pahala yg besar bg mreka yg sabar.. Jika cubaan dan ujian yg mudah tentu x da ganjaran hebat..Hnya kpd Allah kita mengadu krana stiap amal kita d'nilai dan d'perhati oleh Dia Yang Maha Adil dan Maha Melihat.Aku dh dewasa dan kamu sume jgk sudah dewasa! dewasa bukan bermakna berkuasa..Berubah dan yakinlah. Lemah itu biasa. Namun bersandarlah pada yang Maha Kuasa.
Ada 0rg yg lbih susah dari kita, ada 0rg yg lebih drita dari kita, ada 0rg yg lebih sedih dari kita, ada yg lebih sakit dari kita, dan ada yg lebih malang dari kita.. Kal0 rasa kita slalu b'nsib x bek, igtlah! kat luar sana ada yg lebih merana dari kita.. Ada yg d'uji dan tr0s d'uji tp masih mmpu b'sabar.. p'caya la pada diri yg kita mampu utk m'hadapi dan melalui stiap ujianNya...


SABAR + REDHA = HIKMAH

 

b'sabar spen0h hati… dan redha spen0h hati.. u must really feel it in y0ur heart!
 








2 Responses to "SABAR ITU INDAH"