Bersemadilah dengan tenang KAWAN


ASSALAMUALAIKUM

Alhamdulillah dipinjamkan nyawa sehingga sekarang. Allah Maha Mengetahui, mungkin esok atau lusa nyawa yg dipinjamkan akan ditarik kembali.. Apa-apa pun kita patut bersyukur dengan nyawa yang tidak ternilai nie .. Manfaat masa kita dengan sesuatu yang berfaedah agar kita tak menyesal kelak..

Sape sangka kawan yang kita tengok dari kecil sampailah sekarang telah pergi menghadap Ilahi.. 
MOHD RIZUAN .. Kawan sekampung dan sama-sama bersekolah rendah terlebih dahulu pergi menghadap-Nya. Beliau meninggal akibat kemalangan jalan raya.. Dah lama tak jumpa dia walaupun s'kampung tapi sekarang..........dah tak sempat jumpa .. 

Selang sehari aku dikejutkan lagi dengan berita kematian kawan sekelas masa sek0lah menengah jugak disebabkan kemalangan jalan raya..
MUHD HAMIZAN .. dua tahun belajar dalam kelas yang sama dari Form 4 dan F0rm 5. Rasa mcm baru je dia buat status di facebook, rasa berat nak percaya.. Hari-hari nampak muka dia di kelas dulu, duduk pun bersebelahan je, sama-sama belajar math dan sekarang dia dah pergi utk selama-lamanya..


MIJAN.. Dalam Kenangan. (1993-2013)



WAN & MIJAN... Sem0ga r0h kamu berdua dicucuri rahmat. Bersemadilah dengan aman.. InsyAllah kami akan menyusul kemudian. YA ALLAH,tempatkan mereka di kalangan orang-orang beriman.                    Al-Fatihah

Dari Dia kita datang dan dari Dia jugalah kita dikembalikan.


WANIEY : Hati-hati di jalan raya.. Kalau dah ajal memang kita tak boleh elak tapi dengan kita berhati-hati sekurang-kurangnya tak membahayakan orang lain.. 



11 Responses to "Bersemadilah dengan tenang KAWAN"

  1. assalamuaaikm...

    sebak la plak...AlFatihah utk arwah...

    ReplyDelete
  2. setiap yang hidup akan mati... saya juga baru kehilang arwah atuk saya dan 2 minggu kemudian kehilangan pak sedara pulak... kita yg hidup ni kena tabah dan sentiasa mendoakan yang terbaik buat mereka yang terlebih dahulu dijemput sebelum kita.. al- Fatihah.

    ReplyDelete
  3. innalillah..byakkan bersbar..semua 2 ketetapan ilahi..takziah bt kluarga arwah..al-fatihah

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat..

    ReplyDelete
  5. takziah dari muni . . semoga arwah dtempatkan bersama org2 beriman . amin .

    ReplyDelete
  6. Innalillah, semoga roh Mijan dicucuri rahmat.. Walaupun aku tak pernah cakap dengan dia, bila dapat tau yang dia dah pergi.. Rasa macam tak percaya.. :'(

    ReplyDelete
  7. hai.. salam kenal,
    follower no.284
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  8. Innalillah. Moga kalian berdua ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman.

    ReplyDelete