Kami bukan chef ..





Chef ???

Chef ? 0fc0z la tidak sama sekali ! Masak pun riuh sekampung, terbakar kuali2, memang kene reject la kal0 nak jadi chef ..  Ini cuma salah satu dari syllabus c0urse kami . :D
Nasib baik la aku tak amik "h0tel katering" , kal0 tak, kena abiskan masa di kitchen jela .. Kena abiskan masa di kitchen tu tak de masalah tapi bagi 0rang mcm aku yg tak brapa pndai masak nie, memang jadi masalah besar la .. Nak tau knp chef kat h0tel byk lelaki ? sebel0m nie aku tertanya2 jugak, perempuan masak tak sesedap laki ke ? Bila aku dah mas0k, baru aku tau. Sebenarnya alat2 dlm kitchen tu semuanya berat ..  Serius berat ! -_-  Aku nak angkat sudip pun kena dua 0rang angkat ...  Bukan sebab perempuan masak tak sedap cuma kudrat perempuan tak setanding laki :D




Yg rendah tu (aku) sgt p0wer dlm mem0t0ng dan mencincang bawang 


Serius stress kat kitcehn  -,-


Ini antara 0rang yg stress :D


Akibat terlalu stress, ter0s gila  ^_^

Lepas masak,presentati0n, lepas tu MAKAN !
 Makan la hasil masak tu.sedap ke tak, kena redha je.. 


Makan di kaki lima je .. Ingat chef2 di h0tel besar2 tu makan sedap ke?
di0rg masak je nampak menarik, sedap tapi
 di0rang sendiri pun makan mcm nie je .. haiih,apelaaa nasibbb .





4 Responses to "Kami bukan chef .."

  1. Selamat menjadi chef ya! Jangan ganas2 sangat dalam kitchen.. heheh!




    P/S : pesanan ikhlas dari chef yani, 0h0h0h!

    ReplyDelete
  2. meletup dapur kal0 aku masak .. heee

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Dip in Food Service (halal practice ) :)

      Delete