Kucing aku, dia, kamu dan semua ^_^


Kucing adlh  binatang yg sangat akrab dgn kehidupan manusia. B'perwatakan manja, makhluk Allah ini m'jadi teman kpd manusia sejak dari dulu lagi. Banyak manfaatnya yg dilahirkan drpd kucing ini. Yg paling penting, manfaatnya ialah menyayanginya akan m'dapat ganjaran pahala daripada Allah. Ini adlh kerana Rasulullah S.A.W menyayangi kucing. Jadi menyayangi kucing adlh amalan mengikut sunnah nabi dan segala amalan sunnah nabi akan diganjariNya. Rasul pun ada pelihara kucing tau, namanya "MUEEZA"

Kali ini akan aku kisahkan tentang seekor kucing.. Sebenarnya tak delah seekor sgt tapi beekor-ekor jugaklah.. Dulu aku tak0t kucing.. Serius tak0t.. Apa m0tif aku tak0t dgn kucing pun aku tak ta0.. Aku nampak kucing tu sebatu dari aku pun , aku dah lari merata dunia.. Tak0t tu tak0t jugak tapi tak dela kejam sangat dengan kucing .. Kalau dia lapar, aku bagi je makan tapi tunggu dia jauh2 dulu la .. Tapi sekarang tak takut dah .. Makin sayang ada la .. Aku pun tak pasti sejak bila aku tersuka pulak dgn binatang kiut miut nie.. Mungkin sebab dia suka buat muka c0mei k0t .. sekarang aku malas nak bela kucing, bukan sebab aku nie pemalas tapi tak0t dia mati .. Yang hidup, mesti la mati dan sebab tu jugak la aku tak nak bela.. Kalau aku bela, dah sah2 la aku tatang dia habis-habisan.. Tahun aku spm, kucing yang aku sayang giler2 tu mati :'(
Aku menagis bagai nak gila , time tu plk perhimpunan sk0la.. Pengetua el0k je brucap kat depan, aku buat drama airmata kat belakang.. Sedihhh w0oo.. Kawan-kawan aku igt ada sedara mara aku meninggal.. Bila aku cakap kucing aku yang mati, semua 0rang nak sekeh kepala aku .. Apee daaaaa.. Dah aku sayang dia nak buat mcm mana ..Sejak tu la aku tak nak rapat-rapat dah dgn kucing.. Kucing kat rumah pun aku cuma bagi makan je, tak nak main2 dah..


Sekarang aku d0k pantai Timur sambung belajar.. S0, aku x jumpa ngn kucing aku kat rumah .. Lega rasanya ..Setakat jumpa di kedai makan nie biasa la, bagi jela di0rang makan .. Tapi nasib kurang baik, sekali pensyarah aku OFFER kucing kat aku sebab dia ta0 aku hantu kucing.. Hah! mati aku! Aku nak makan pun tak de duit, mcm mana aku nk bela dia..???? Ohh tidakkkkkk!Kawan aku plk over excited nak bela... Kami ambik jugak.. Namanye "puteh".. Lecturer aku kata dia nie belagak ckit.. Makan memilih, suka makan tembikai ! w0oo, giler lah! Ada 1 hari tu kawan aku masak, dia ada la pot0ng k0bis dengan ubi kentang, aku ambik ckit bagi puteh, abis je dia makan .. Aku tak pasti la pulak dia memang tak memilih ta0pun masa tu dia memang lapar sangat.. Tak lama pun kami bela puteh nie, dua hari lepas balik dari cuti raya, dia mati ..Tak tahu apa punca dia mati .. Mati pulak depan rumah 0rang lain..Luka-luka tak de pulak.. Macam mati terkejut ada la , tapi takkan kena serangan sakit jantung k0t??Makanan yang dia ambik selama nie berkhasiat je .


PUTEH dengan muka mach0nya ..

Yang mati biarkan , kami yang hidup nie terus hidup macam biasa .. Dah nama pun student, mana mampu nak bela itu ini.. Bila Puteh dah tak de, kami rasa ringan je nak melangkah..Yela, nak balik cuti kat negeri masing2 pun senang..Kalau tak pensyarah aku kena dtg amik bila kami semua balik kg .. Tak kan nak bawak puteh naik bas, nanti mati keras plk dlm bas tu.. Nak makan pun fikir perut kami je, kal0 tak kne fikir perut puteh jugak ..

Tengah bersuka ria dengan hari-hari yang dilalui, tetiba pensyarah aku nak hantar kucing lagi.. Haaaaaaa, mati kami ! Aku keluar beli barang, pensyarah aku k0l dia dah OTW nak ke rumah hantar kucing.. Aku nak kata ape lagi?? Tak kan tak nak.. Aku sampai je rumah, aku dah nampak kereta pensyarah aku dengan sangkar kucing tu.. Lega hati aku teng0k sangkar tu, nasib baik dia bemurah hati nak bagi dengan sangkar.. Aku langkah dengan penuh yakin melepasi pagar rumah nak teng0k kucing tu TETIBA........................................................................ AMIK KAU! ada 4 ek0r dlm tu termas0k skali dengan mak kucing tu.. OMG! Rasa nak pengsan! Kawan aku dah jeling-jeling aku .. Huwaaaaaaaa! Nasib baik anak dia c0mei2.. Pensyarah aku tu tgh pregnant, sebab tu dia bagi kami bel;a kucing2 tu..


     
Baru lepas mandi .. Kesia..Dah la kecik lagik,
kena mandi pagi dengan air sejuk pulak tu..
Nasi baik tak mati

  
Yang nie sakit, kena langgar dengan kete pensyarah aku...
.Pun dimandikan jugak..
Dah ready dah tunggu kematian dia , teng0k pun mcm tak hidup lama je..
Tak aktif langsung.




Bergurau adik-beradik

Nak main, nak main, mata teng0k kamera jugak.. gila gambar nie -__-


Yang nie paling buas.. 

Ingatkan yang warna krim tu yang akan mati, rupanya si hitam paling aktif nie yang mati.. Kesian dia, mati depan rumah dengan mata terkeluar.. Kawan aku ckp usus2 pun terkeluar.. Tapi tak tau la betul ke tak.. Kalau dia tipu, aku pun tipu la ^_^
Nak kata anjing buat, mcm mna anjing tu mas0k, pagar tutup.. Buang tabiat kalau anjing tu terbang.. Kalau bagi forensik siasat pun bl0m tentu dapat nie.. Hmmm.. dah sampai ajal dia.. Kesian adik2 dia yang lain, sunyi la lepas nie .. Dah la dia kaki mengusik..



Arwah nie nakal haiwannya ..

Pada mereke yang tak menggemar kucing tu, gemar-gemarkan la.. Kalau tak suka pun, bila jumpa di kedai makan tu, susah sgt ke nak bagi makan ckit.. Kalau kucing2 nie Allah bagi akal, tak kan punye di0rang nak datang minta kat kita .. Jadi, kita yang ada akal nie, jangan la jadi tak berakal .. Kita yang berakal nie b0le cari duit beli makan, kucing2 nie nak suruh pegi keje jugak ke cari duit nak makan? Kalau ada kucing datang buat muka kesian ke, muka c0mei ke, dia lapar la tu.. Tak payah nak maki-maki dia, bukan dia minta suapkan pun..  Dengan kucing pun nak jahat,Haih! tak faham betul ..Cuba teng0k betul-betul muka kucing-kucing nie, tak rasa nak cium-cium, peluk-peluk ke? Kan c0mei kalau buat macam tu especially kaum ADAM yang terkenal dengan kekerasan nie ..  :D





8 Responses to "Kucing aku, dia, kamu dan semua ^_^"

  1. alahaaai~ comel gile si putih tuu! >_<

    ReplyDelete
  2. hehe .. gebu kan? >.<
    tapi sayang seru ajal dia awal :(

    ReplyDelete
  3. ya allah sedeyh nyaaa tragis sungguh awk bg lah lebih perhatian sket...jgn bg dia main kat luar rumah,,,beli or buatkn sangkar...T_T sedeyhnyaaaaaa kucing sy bru jer mati keracunan uwaaaa 3 hari sy nanges tau......done follow

    ReplyDelete
  4. yeke ? kesiannyee .. lps nie bg mkn bkhasiat :D
    thnks ^_^

    ReplyDelete
  5. hehehe

    comel kucing dia .. :)

    org kata kalau takut kucing , jgn dibagi kat org yg takut tuh . nati takut sampai demam2 . hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ..mmng btl pun..kwn kejar 1 padang sk0la bg kucing .. lastly x tak0t dah la, siap syg 0ver lg kat kucing ^_^

      Delete
  6. suka kucing tp xminat.....erk mcm mane tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pe, suka 2 lebih pnting dari minat :)

      Delete