DERMA DARAH


PROGRAM DERMA DARAH PERDANA .....Program derma darah di seluruh politeknik utk b0ok 0f rec0rds.. Politeknik Metro Kuantan (PMKu) bergabung dgn Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS) ... PMKu target 100 0rg penderma, POLISAS pulak 1000 .. Nak ta0 knp kami ckit ? Sebab student kami pun ciputt je .. Lain la p0lisas, sampai 6000 pelajar.. 


Awal2 pagi ... derma ke tak, daftar dulu


YDP PMKu (tengah)  melawat kawasan :D


Tgk katil pun dah tak0t ..  -.-

Semua dah ready, tinggal nak baring je ..

Tak pasti nk snap yang mana .. Katil, kerusi ta0pun abg nsem dpn nie .. ^_^


Cenderahati PMKu :)


Pengarah PMKu ... Ada rek0d 24 kali derma darah .. 
Hebat rupanya pengarah aku nie .. Pat0t la dia semangat sgt suruh kami derma darah .. Dia punya rek0d lagi banyak daaa.. Nasib baik sekrang dah tak b0leh.. Ayat dari beliau bila student dia tak0t
" alaaa.. mana pernah ada 0rang mati sebab derma darah "
 ambik kau, kena sebijik  -__-   Laju je student dia pegi check




Check darah dulu :)

Aku ?? Buat masa nie tekanan darah n0rmal..
Sebel0m nie tekanan darah rendah , nie mesti kes makan kerang .. Tapi...baru sekali aku makan kerang seum0r hidup, camner leh n0rmal ?? Alhamdulillah, aku n0rmal :D
Yang tak berapa n0rmalnya aku ari tu, aku rasa tak terurus sangat .. Tak tau la knp aku selekeh sgt ari tu.. Penat exam la tu .. Hmmm.. mcm la study sgt .. Cuma time paper akaun je tak tid0 pun... Kesimpulannya aku memang selekeh la .. huhu



Saya dah bersedia !
Terasa diri rendah :(

Kesian budak sebelah tu .. :D


Jarum baru mas0k.... Sakit la jugakkkkkkk :(


Ada b0yfriend teman kat sebelah.. kuang..kuang..kuang .. :D

Alhamdulillah.. lancar je darah tu..

Nak teng0k pun geli .. Gggrrrrrrrr !


Selepas 30 minit menderma ..
Bangun2 dari katil , terus amik kamera tangkap gambar yang lain .. ke sana, ke sini.. Tiba2 terasa lan mcm je .. Kwn ckp pun dgr ckit2 je ..Tetiba dgr 0rg cakap kat aku
"eh, muka kau pucat giler" 
Aku pun terkezut tapi memang aku rasa nk pengsan pun .. Apa lagi, laju je teman sejati aku tu pergi dapatkan bantuan .. Aku pulak nampak semua kelam je .. Tetiba ada suara tak bagi aku tutup mata..
Nurse datang, nurse datang ! Kaki aku pun rasa mcm dah tak pijak lantai .. Lastly 0rang terpaksa papah ke dalam bagi aku baring balik.. Sebab tu la terbaring kat atas tu .. :(




Abaikan yang lain, aku kat belakang tu... huhu
Alhamdulillah , PMku dan POLISAS dah capai target masing2 ..  Tak sangka laki yang penak0t2 pun derma jugak .. hahaha .. Muka je mach0, sekali bila nurse nak inject, menjerit .. Tapi sekurang2nye di0rang nak derma tapi tak pasti la pulak kena paksa ta0pun diri sendiri yang rela ..  :)



0 Response to "DERMA DARAH"

Post a Comment