Berakhir s'buah ikatan..




Setiap hubungan yg t’jalin x semestinya b’akhir dgn p’kahwinan.. Pasti ada yg kecundang di tgh jalin sama ada b’pisah mati atau b’pisah hid0p.. Aku juga x lari dari b’cinta.. Mengenal cinta di usia yg terlalu muda m’buatkan aku rasa t’ruja..  Aku t0lak semahu-mahunya tp akhir skli aku t’perangkap dlm cinta.. Ada apa dgn cinta sebenarnya??? Buat remaja ia hanya merugikan.. Ye,, sgt2 merugikan kerana aku pernah melaluinya kerana p’cayakan cinta (biasa la budak2)..  Hubungan yg t’jalin selama 5 ta0n akhirnya putus mcm 2 je..
Bkn mudah utk bangun lps kcewa dgn cinta.. Aku sendri jatuh t’sungkur.. knp?  Krana aku t’lalu b0do!  Bod0 utk menilai kehidupan aku..  Kini, lps aku jatuh t;sungkur ter0k, aku bangun ckit demi ckit utk meneruskn hidup dgn bantuan kwn2.. Kwn2??? Ye,,, Org yg t’penting dlm hidup aku.. Jatuh  bangun aku, di0rg x pernah tinggal aku..

Skrang…… Aku dah blh bangun b’diri mcm biasa.. Apa yg b’laku aku anggap sbgai takdir.. Org ckp apa yg b’laku pasti ada hikmahnya.. Betul! Baru skrg aku Nampak..

Dan skrg, bkn masanya aku fikir psl laki.. Apa yg aku ta0 skrg, aku nk bljar slgi aku mmpu..  Dan apa yg dh b’laku btl2 m’naikkan smngat aku nk bljar.. Aku nk tunjuk kat makhluk Allah 2 yg aku mmpu b’jaya tanpa dia dan aku x hrapkn dia lg..  Aku btl b’trima kasih ats p’buatan dia.. Dgn p’buatn dia nie byk menyedarkan aku.. Dgn p’buatan dia jgk aku rasa btl2 srn0k skrg bila hd0p x b’kapel nie.. Aku suka!   …Aku ada kwn2,, ramai! Di0rg baik dan yg paling best 1 kpala.. Aku bebas!
Tak di nafikan kdg2 aku igt jgk dia.. Stiap kali igt, aku t’paksa wat mcm2 nk lupakn dia.. Aku sanggup brsihkan 1 umah asalkn dia hilng dri ingtan.. Aku x ma0 dia dtg lgsung dlm hd0p aku wlupn dlm kpala 0tak aku.. Sbab aku dah bhgia dgn hd0p aku skrg! P'rasaan syg 2 mmng ssah nk singkirkn tp kal0 adanye usaha, InsyAllah.. Aku x salahkn dia ata0 sape2 dlm msalh nie.. Nie mgkin salah aku dan aku anggap sume nie k'tentuan Ilahi.. Hd0p x s'mstinya manis, adakalanya pahit.. Ini la yg m'c0rakkn warna dlm k'hd0pan kita.. :)

*  Dia Cuma masa lalu aku yg dah b’akhir,  masa depan aku masih ada! *  


“Ya Allah, hilangkanlah semua rasa cinta, suka sayang, rindu, kagum, dan harapku kepada dia.. Palingkanlah hatiku darinya, hilangkanlah rasa sakit hatiku dan rasa patah hatiku, hilangkanlah semua kesedihanku dan semua rasa kecewaku, hiburlah hambaMu ini dan berikanlah hambaMu ini ganti yang lebih baik, lebih indah, dan lebih sempurna dari dia.. Anugerahknlah  hambaMu ini kebahagiaan,  ketenangan,  kedamaian,  ketentraman dan kesejahteraan lahir batin dunia akhirat...
Amin.”

 

0 Response to "Berakhir s'buah ikatan.."

Post a Comment