DARI MATA TURUN KE HATI


Buang tabiat malam nie tetiba cakap pasal mata hati bagai -,-  Nie semua sebab stress dgn asignment yang tak siap dan malas nak buat  -____________-'
Bila dengar pasal mata nie mesti aku ingat kat kawan aku .. Dia nie laki .. Kalau ada awek lalu je dia kata kena teng0k sekali je.. Tak baik teng0k dua kali . Tapi sekali dia teng0k tu sampai tak lepas2 pandang.. Dah tu pandai pulak mengajar kwn sebelah dia . hahaha. 

Siapa ada pengalaman dalam bercinta dengan manusia, sila angkat tangan! Oh, nampaknya semua tangan hanya terletak di mouse, jadi, insya-Allah yang sedang membaca ini semuanya suci-suci belaka. Maksudnya, tak pernah bercinta. Kita nie pantang kalau jumpa yg hands0me ke, yang cantik2 ke, mula la terasa jatuh cinta .. hahaha, fakta ke auta ??? 

Sebetulnya kita nie cuma mengagumi ciptaan Allah :)  Tak salah pun .. Yang penting kita jaga penglihatan kita ..
Eceh ! Cakap pandai ..  :D




Hati-hati denga mata sebab ia akan laju turun ke hati :)


Jαtuh cintα itu fitrαh, ingin bercintα itu fitrαh, ingin dicintαi itu fitrαh.. Jikα fitrαh itu dibαwα dengαn αlirαn yαng betul, iα muliα.. Jikα diαlir dengαn αlirαn yαng sαlαh, iα hinα. Cinta dan perasaan satu keperluan. Tapi kita mesti pandai menguruskannya. B'cintalah tapi melalui jalan2 yang Islam dah tunjukkan. Buat persediaan, dan lakukan ta'aruf  dan seterusnya. Islam itu dipenuhi cinta dan kasih sayang, tapi banyak cinta dan kasih sayang yang menyimpang dari islam sebab kita tak m'hayati Islam sepenuhnya.
Jom sama-sama kita mencari cinta dan RedhaNya.



3 Responses to "DARI MATA TURUN KE HATI"

  1. =) a very sweet blog update, <3 it!

    ReplyDelete
  2. Tak salah kalau bercinta kerana itu fitrah. perlu jaga adab-adab sbg muslim, sudah memadai. InsyaAllah selamat...:)

    ReplyDelete
  3. betul betul betul~ :D btw chantek mata tu...hee

    ReplyDelete