Anjing Ditembak 40 kali di kepala masih Hidup!


Ini mungkin kes paling teruk yang dialami oleh binatang. Seekor anjing ditembak 40 kali di kepalanya, diikat, dan kemudian ditanam hidup-hidup dengan hanya hidungnya di permukaan pasir. Subhanallah…dengan kekuasaan Allah, anjing itu tetap hidup. Anjing (crossbreed mongrel) yang diberi nama ‘Bintang’ oleh penyelamatnya itu ditemui dekat Kota Birzebbuga, Malta.





Anjing tersebut ditemukan oleh petugas yang sedang melakukan penyelidikan, petugas itu mendengar suara rintihan anjing dari bawah papan kayu yang tertindih sebongkah kayu pohon besar. Saat menyiasat arah suara rintihan tersebut, petugas itu sangat terkejut dengan menemui seekor anjing yang nazak. Ketika menggali pasir untuk mengangkat anjing malang tersebut didapatikeempat kaki ‘Bintang’ diikat sehingga tidak mampu bergerak sama sekali.




RENUNGAN
Sememangnya anjing itu menjadi bintang kini. Betapa manusia mempunyai naluri sensitif terhadap kezaliman, penyiksaan dan penindasan meskipun ianya terhadap seekor binatang.
Amat malang jika manusia yang melakukan kezaliman diatas bumi Allah ini disokong dan dibiarkan dalam melakukan kebinasaan. Munasabahlah didalam Islam, orang yang menyokong dan membiarkan kezaliman dimuka bumi ini disambar api neraka.Ingatlah Allah membenci orang-orang yang melakukan kerosakan dan kezaliman.
sumber: melayukini.net

3 Responses to "Anjing Ditembak 40 kali di kepala masih Hidup!"

  1. kasihan..zalim sungguh manusia yang melakukan perbuatan sedemikian..

    ReplyDelete
  2. kesiannya. walaupun anjing tu haiwan yg haram bagi umat islam tapi tak patut buat mcm tu

    ReplyDelete
  3. Astaghfirullahalazim. Mengucap panjang akak. Kenapa la tergamak gila orang tu buat anjing ni macam tu? T_T nak menangis pun ada ni. Kejamnyaaaa. :'(

    ReplyDelete