Aku m'harapkanMu


Hari Ini ~ Apa yg sedang Kita lakukan.
EsOk ~ Hari yg blOm pasti.

Hisablah Hari p'tama smOga Hari yg ke-2

Kita lebih baik krana mungkin ajal Kita pd Hari yg ke-2

'HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS'

Nafas Naik.
Nafas Turun.

Hargailah Nafas yg naik krana udara yg d'sedut

Adlh p'berian Allah scara percuma Dan
Carilah keredhaan~Nya dlm menggunakannya.

B'taubatlah dlm Nafas yg ke-2 krana mungkin itu

Nafas yg t'akhir keluar dari tubuh b'sama
Nyawa Dan rOh utk meninggalkan dunia yg fana ini.

'HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN'

Hidup dlm keredhaan Allah.
Hidup dlm kemurkaan Allah.

'HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT'

Kekal di dlm neraka.
Kekal di dlm syurga.

Igtlah k'celakaan neraka itu amat mengerikan

Dan Kita hnya d'yakinkan Oleh keyakinan Kita kepada rukun IMAN.

Rukun Iman itu pula Ada 6 Dan apabila

Hilng salah 1 drpdanya maka hilanglah IA.

Kelazatan Dan kesejahteraan syurga itu maha HEBAT.


Tdk t'duga Oleh fikiran Kita Dan utk m'dapatkannya

terjemahkan rukun ISLAM yang 5 itu
dan puncaknya adlh SOLAT......Amat sukar utk d'percayai

Bagi yg ingin ke SYURGA ttpi tdk bersOlat,

Umpama seOrang yg mahu menaiki kapal terbang,
Ttpi tdk mempunyai bOarding pass.

Dan mereka yg sengaja m'lalaikan solat,

Umpama pOskan sepucuk surat tanpa melekatkan setem .. .
Apbila d'tanya bgaimana surat itu akn sampai pd penerimanya .. .
Lalu dia pun b'kata
Setemnya akn d'hantar kemudian.

Ada 2 penyelesaian dalam kes ini :

Dia mungkin d'denda .. . AtaO, suratnya masuk tOng sampah.

Oleh itu, tidakkah Kita s'mestinya b'syukur

Atas segala nikmat yg Allah kurniakan kpd Kita .. .
Sekurang-kurangnya Allah telah m'beri udara
Secara percuma utk Kita berzikir mengingati~Nya
Setiap detik Dan ketika, hinggalah Kita kembali
Kepada Allah dlm keadaan jiwa yg tenang ...

Lalu masOk ke dlm syurga dlm keadaan

Kita redha Dan Allah meredhai.

SemOga Kita semua bahagia dan sejahtera sentiasa

Di dunia jua di akhirat kelak serta
Di dlm rahmat Allah s.w.t.


Hari nie, usia aku smakin menganjak m'dekati hari matiku...

Ya Allah..
Jika hari ini m'jadi hari yang menyaksikan t'pisahnya rOh dari jasadku,
aku tdk taO mampukah aku m'jawab persOalan dari malaikatMu di alam kubur nanti..


Ya Allah..
Jika hari ini adlh hari yg memisahkan aku dari nikmat dunia...
aku tdk taO bgaimana keadaan aku saat d'bangkitkan di mahsyar..


Ya Allah..
Jika hari ini m'rupakan hari yg m'jadi tanggal d'cabutnya nyawaku,
aku tdk taO apakah ada jasaku pada agamaMu..


Ya Allah..
ampunilah dOsa-dOsaku..
ahli keluargaku..
sahabat-sahabat seperjuanganku..


Ya Allah..
kasihankanlah kami d'saat kami di mahsyar nanti..


Ya Allah..
bantulah hambaMu..
utk sentiasa m'syukuri NikmatMu..
utk sentiasa m'tauhidkan ke-EsaanMu..
utk sentiasa sujud d'hadapan KebesaranMu..


Ya Allah..
sesungguhnya ibadatku tidak mampu untuk ku menggapai syurgaMu..

 








0 Response to "Aku m'harapkanMu"

Post a Comment